متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران

متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران کیست؟ خدمات متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران شامل تصویربرداری عصبی، فیزیولوژی عصبی، آسیب شناسی و جراحی مغز و اعصاب می باشد. برخی خدمات فوق تخصصی در زمینه سکته مغزی، صرع، بیماری عصبی عضلانی، زوال عقل، ژنتیک و اختلالات حرکتی ارائه می شود.

تخصص مغز و اعصاب چیست؟

مغز و اعصاب علمی است که به صورت تخصصی روی ارزیابی ، مطالعه و درمان بیماری های سیستم عصبی تمرکز دارد. وظیفه ی سیستم پیچیده ی عصبی این است که هماهنگی و تعادل را بین فعالیت های بدن ایجاد کند. سیستم عصبی انسان از دو بخش اصلی تشکیل می شود:

سیستم عصبی مرکزی که شامل مغز و نخاع است و سیستم عصبی محیطی  که شامل سلول های عصبی قسمت های مختلف بدن  چشم، ، بینی و عضلات بدن دیگر گیرنده های حسی و حرکتی و شیمیایی می باشد. پزشک متخصص مغز و اعصاب بیماری هایی را که بر مغز و اعصاب انسان ایجاد می شود را درمان می کند، مانند:

بیماری عروق مغزی، مانند سکته مغزی

بیماری های خود ایمنی سیستم عصبی انسان، مثل مولتیپل اسکلروزیس

اختلالات سردرد

عفونت های مغز و سیستم عصبی محیطی

اختلالات حرکتی، مانند بیماری پارکینسون

اختلالات تخریب کننده سیستم عصبی مثل بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون

اختلالات تشنجی مانند صرع

اختلالات نخاعی

اختلالات گفتار و زبان

متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران جراحی انجام نمی دهند. اگر بیمار دارای اختلال یا بیماری عصبی به جراحی احتیاج داشته باشد، مغز و اعصاب وظیفه دارد  بیمار را به جراح مغز و اعصاب ارجاع دهد. بسیاری از متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران همچنین در یک زمینه از نورولوژی مانند سکته مغزی، صرع، عصبی-عضلانی، داروهای خواب، مدیریت درد یا اختلالات حرکتی فعالیت دارند.

اگر علائم زیر را دارید حتما به پزشک متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید

1. سردرد

سردرد را به احتمال زیاد چندین بار تجربه کرده اید. درد ممکن است در قسمت مغز،  سینوس‌ها ، عضلات سر و حتی گردن و شانه‌ها باشد. به دلیل بسیاری از شرایط از عفونت سینوسی گرفته تا درد دندان ضربان دار ناشی از مراجعه به دندانپزشک ایجاد شوند.

علائم سردردهای جدی تر، از جمله میگرن، ممکن است استفراغ، سردرد شدیدتر یا مداوم، سردردی که به طور ناگهانی ایجاد می شود یا دردی که در اثر فشار بدتر می شود، سردردی که در اوایل صبح شروع می شود، تغییر در بینایی، یا حتی تشنج

اگر علائم  شدید سردرد دارید ، به احتمال زیاد پزشک عمومی به شما توصیه می کند تا به  متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید.

2. درد مزمن

درد مزمن و مستمر به معنی این است که به مدت زیادی شاید چند ماه دردی را تجربه می کنید. درد معمولا نشان دهنده  بیماری یا آسیب و اختلالی در بدن است.

هنگامی که پزشک عمومی نتواند به سردرد شما کمک کند یا آن را درمان کند ، شما به این نتیجه می رسید که به متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید، به خصوص اگر علائم دیگری همراه با درد مانند ضعف، بی حسی، یا مشکلات کنترل مثانه یا روده داشته باشید.

3. سرگیجه

سرگیجه علائمی مانند مشکل حفظ تعادل و حرکت دارد . متخصصان مغز و اعصاب

هنگامی که پزشک عمومی نتواند به سر گیجه شما کمک کند یا آن را درمان کند ، شما به این نتیجه می رسید که به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید.

4. بی حسی یا گزگز

بی حسی یا سوزن سوزن شدن می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، برخی از آنها به سادگی نشستن به گونه ای است که گردش خون شما را قطع می کند یا چیزی نخورده اید. اگر مدت زیادی هست که بی‌حسی را تجربه می کنید و بی حسی به طور ناگهانی اتفاق می افتد یا فقط  یک طرف بدن شما را درگیر می کند، بهتر است سریع تر  به پزشک مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید.

علائم بی حسی  و گزگز هم چنین می تواند نشان دهنده سکته  در انسان باشد، در این صورت  فورا به  متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید.

5. ضعف

اگر احساس ضعف ،خستگی یا معمولا درد در عضلات دارید بهتر است به یک متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید. اگر ضعف در عضلات بر فعالیت‌ و زندگی روزمره شما تأثیر دارد حتما با  پزشک مشورت کنید. چون ممکن است به علت  اختلال در سیستم عصبی باشد.

6. اختلال حرکتی

مشکل و اختلال در حرکت می تواند شامل مشکلات در راه رفتن، تکان‌ خوردن ها  یا حرکات اضافی و ناخواسته باشد. لرزش ها نیز می‌توانند از  دیگر علائمی باشند که نشان دهنده ی مشکلات حرکتی سیستم عصبی باشند. اگر مشکلات سیستم عصبی از نوع حرکتی زندگی روزمره را دچار اختلال کند، می توانید به متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید، توجه داشته باشید که لرزش دست پا و به طور کلی بدن ممکن است ازعوارض داروهای مصرفی یا استرس و اضطراب باشد. اما اگر لرزش بر فعالیت ها و زندگی روزمره تان تأثیر گذار است، حتما از  متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران کمک بگیرید.

7. تشنج

میزان اختلالات  و مشکلات تشنج می تواند از کم تا  شدید باشد. تشنج دارای علائمی دارد؛ از جمله حرکات تند دست و پاها و به طوز کلی بدن ، خیره شدن به یک نقطه، از بین رفتن یا کاهش هوشیاری فرد که این مورد معمولا متغییر است ، اختلال در تنفس فرد. برخی از  موارد تشنج  می تواند به علت  پایین بودن  قند خون یا ترک مواد اعتیاد آور در بدن انسان باشد. در تشنج هایی که به صورت ناگهانی اتفاق می افتد حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک عمومی تشخیص می دهد که آیا شما نیاز به متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران دارید یا نه .

8. اختلال بینایی

اختلال و مشکل بینایی معمولا ناشی از افزایش سن یا آسیب به سیستم عصبی انسان می باشد. اگر مدت زیادی هست که مشکلات بینایی را  تجربه می کنید و این اختلالات به طور ناگهانی اتفاق می افتد یا هر دو چشم شما را درگیر می کند، بهتر است سریع تر  به پزشک مغز و اعصاب خوب در تهران یا چشم پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما ارزیابی شود و تحت درمان قرار بگیرید.

9. اختلال حافظه

اختلال  شدید در حافظه ، اختلال و ایجاد مشکل در تکلم و صحبت کردن فرد، تغییرات در شخصیت فرد که کاملا به چشم می آیند همگی  می توانند به علت اختلالات شدید  در مغز و اعصاب نخاع انسان باشند. البته تعدادی از این علائم می تواند به علت اختلال و مشکل در یادگیری باشند یا حتی به علت اختلالاتی ار جمله آلزایمر باشند. که اختلالات یادکیری معمولا توسط روانشناس یا روانپزشک متخصص درمان می شود.

ممکن است به تشخیص پزشک عمومی لازم باشد توسط متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران ویزیت شوید.

از دلایل در مشکل  خواب راحت برای انسان می توان به دیر خوابیدن یا  شرایط خاص مثل اضطراب و استرس ، پرخوری، کابوس‌ هنگام خواب یا دلایل دیگری اشاره کرد. اما اختلالات عصبی نیز می توانند باعث مشکل و اختلال در خواب شوند. از جمله ی این  اختلالات عصبی نارکولپسی یا حمله ی خواب می باشد، که  در این  اختلال فرد میل شدید و فوری به خواب دارد . این اختلال ژنتیکی است و  علت مشخصی ندارد که باعث اختلال در سیستم عصبی  بدن انسان می شود  و باعث می شود که انسان بر خواب و بیداری خود کنترلی نداشته باشد.

10. مشکلات خواب

البته همه ی ایت علامت ها نمی تواند نشان دهنده اختلال در سیستم عصبی باشد. اما اگر علائم شدیدی دارید حتما به متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید. بهترین متخصص مغز و اعصاب اختلالات سیستم عصبی مرکزی و محیطی از جمله مغز، نخاع، اعصاب جمجمه، اعصاب محیطی، ریشه های عصبی، سیستم عصبی خودمختار، اتصال عصبی عضلانی و عضلات را درمان می کند.

متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران

اختلالات رایج سیستم عصبی که توسط متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران درمان می شوند عبارتند از:

صرع: یک اختلال عصبی مرتبط با فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز، که باعث تشنج های مکرر و غیرقابل تحریک و از دست دادن هوشیاری می شود.

بیماری آلزایمر (و سایر زوال عقل): زوال ذهنی پیشرونده که در اثر انحطاط عمومی مغز ایجاد می شود.

سکته مغزی (و سایر بیماری های عروق مغزی): سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که یک رگ خونی از رساندن اکسیژن و مواد مغذی به مغز به دلیل لخته شدن خون یا پارگی جلوگیری می کند.

میگرن (و سایر اختلالات سردرد): یک سردرد شدید و تکرار شونده که اغلب با حالت تهوع و اختلال بینایی همراه است.

مولتیپل اسکلروزیس: یک بیماری مزمن شامل آسیب سلول های عصبی در مغز و نخاع است که با بی حسی، اختلال در گفتار و عضلانی، تاری دید و خستگی شدید مشخص می شود.

بیماری پارکینسون: پارکینسون اختلال و بیماری سیستم عصبی انسان هست که علائمی مانند سفتی در عضلات بدن لرزش دست و پا و به طور کلی بدن ،و حرکات آهسته دارد.

تومورهای مغزی: زمانی که سلول های مغز به صورت غیر طبیعی و زیاد رشد می کنند  تومور مغزی به وجود می آید که باعث اختلال در سیستم عصبی انسان می شود.

ضربه مغزی (آسیب به سیستم عصبی): مغز انسان  ممکن است در طی یک تصادف یا هر عامل دیگری دچار آسیب شود  که ممکن است باعث تغییر در هوشیاری انسان  و اختلالات عصبی دائمی یا موقتی در عملکردهای شناختی، جسمی  یا روانی انسان شود.

سندرم تورت (اختلال عصبی رشدی): این اختلال عصبی علائمی مانند  تیک های عصبی ، ایجاد تیک صدا .

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS، بیماری لو گریگ) بدتر شدن پیشرونده نورونهای حرکتی سیستم عصبی مرکزی، که منجر به آتروفی عضلانی و فلج می شود. بیماری هایی که توسط دکتر متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران تشخیص و درمان می شود

متخصص مغز و اعصاب بیماری هایی را که به سیستم عصبی حمله می کنند  را در مان می کند . مانند:

عفونت ها (باکتریایی، ویروسی، قارچی)

سرطان ها (بدخیم، خوش خیم،)

بیماری ها و اختلالات عصبی شایع هستند و خطر ابتلا به آن با افزایش سن افزایش می یابد. اختلالات عصبی، مانند آسیب به سیستم عصبی، نیز یک اتفاق رایج است. تحقیقات نشان می دهد که سالانه 60 میلیون نفر در سراسر جهان ممکن است دچار آسیب مغزی شوند. دانستن علائم بیماری ها و اختلالات عصبی بسیار مهم است، زیرا آنها جدی هستند و در صورت عدم درمان ممکن است تهدید کننده زندگی باشند.

افرادی که مشکلات حواس خود مانند بینایی، بویایی یا لامسه دارند نیز ممکن است به متخصص مغز و اعصاب ارجاع داده شوند، زیرا گاهی اوقات اختلالات حسی به دلیل اختلالات سیستم عصبی ایجاد می شود.

متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران روش های مختلفی را برای کمک به تشخیص و درمان اختلالات سیستم عصبی انجام می دهد. برخی از آزمایش‌ها و روش‌های اصلی که انجام می‌دهند عبارتند از:

الکترومیوگرافی – الکترومیوگرافی یا EMG برای تعیین نحوه واکنش عضلات در هنگام تحریک نورون های حرکتی استفاده می شود. الکترودهای کوچک یا سوزن‌ها برای نظارت بر فعالیت الکتریکی در عضله وارد می‌شوند. آنها یافته های خود را به یک دستگاه EMG می فرستند که یک الکترومیوگرام ایجاد می کند. سپس متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران می تواند از این روش برای تشخیص بیماری های مختلف مانند ALS استفاده کند.

پونکسیون کمری – سوراخ های کمری برای جمع آوری مایع نخاعی برای تشخیص بیماری هایی مانند مننژیت و لوسمی استفاده می شود. آنها همچنین می توانند برای ارائه درمان به نخاع استفاده شوند. این روش که به عنوان ضربه ستون فقرات نیز شناخته می شود، شامل وارد کردن یک سوزن بزرگ در ناحیه کمری کانال نخاعی است. گاهی اوقات، ممکن است برای تزریق رنگی استفاده شود که تشخیص نخاع را در عکس اشعه ایکس آسان‌تر می‌کند.

الکتروانسفالوگرام – الکتروانسفالوگرام یا EEG تقریباً مانند EMG عمل می کند. الکترودهایی بر روی سر بیمار قرار داده می شود تا فعالیت الکتریکی درون مغز را ثبت و اندازه گیری کند. نتایج به کامپیوتر فرستاده می شود و به متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران کمک می کند تا شرایطی مانند صرع، تومورهای مغزی و تشنج را تشخیص دهد.

اینها برخی از انواع اصلی آزمایشاتی هستند که متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران بر روی بیماران انجام می دهند. آنها همچنین آزمایش‌های آزمایشگاهی، بیوپسی، آزمایش‌های تصویربرداری و آزمایش‌های ژنتیکی را انجام می‌دهند.

متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران

در ادامه لیستی از بهترین متخصصان مغز و اعصاب در تهران را به شما ارائه می دهیم :

دکتر ساناز معصومی، متخصص مغز و اعصاب خوب در خیابان شریعتی تهران است .

دکتر مهدی رحمانی،  بهترین دکتر مغز و اعصاب تهران در سعادت آباد تهران است.

دکتر مریم سلیمانی ، بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران می باشند. مطب دکتر سلیمانی در خیابان ولیعصرقرار دارد.

دکتر مهران جلالی ، بهترین متخصص مغز و اعصاب در میدان پونک تهران می باشد.

دکتر مجتبی عظیمیان ، متخصص مغز و اعصاب خیلی خوب در تهران بلوار میرداماد می باشد.

دکتر عبدلعلی بانکی ، متخصص مغز و اعصاب خوب در غرب تهران میدان ونک می باشد.

دکتر تیفا یکتا نژاد ، دکتر ممتخصص مغز و اعصاب خوب در تهران محله زعفرانیه می باشد.

دکتر محمود محمودی ، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان خوب در تهران خیابان فلسطین می باشد.

دکتر مهران آقامحمد پور، فوق تخصص نورولوژی خوب در تهران سید خندان می باشد.

دکتر محمد مهدی تقدیری ، فوق تخصص نورولوژی  کودکان خیلی خوب در تهران در تهران خیابان شریعتی می باشد.

دکتر احمد قمی فر ، متخصص نورولوژی خیلی خوب در شرق تهران پاسداران می باشد.

دکتر مطهره افراخته ، بهترین دکتر مغز و اعصاب تهران در خیابان شریعتی می باشد.

دکتر فاطمه طاهریان ، بهترین متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران سعادت آباد و ستارخان می باشد.

دکتر فرزاد محرابی ، بهترین متخصص نورولوژی و فلوشیپ فوق تخصصی ام اس در تهران خیابان ولیعصر می باشد.

دکتر نسیم کاظمی ، بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران خیابان دولت می باشد.

دکتر مهدی سلطانی ، فوق تخصص مغز و اعصاب خیلی خوب در تهران خیابان شریعتی می باشد.

دکتر محمدعلی صحراییان ، بهترین متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ تخصصی ام اس در تهران شهرک غرب می باشد.

دکتر سارا عظیمیان ، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران خیابان ولیعصر می باشد.

دکتر آتنا خدابخش ، بهترین متخصص نورولوژی در تهران چیتگر می باشد.

دکتر محیا علمی ، متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران سعادت آباد می باشد.