هزینه نوار عصب و عضله

هزینه نوار عصب و عضله با توجه به فاکتور های ناحیه ی درگیر، امکانات، هزینه ی متخصص و پیگیری محاسبه می شود؛ شما می توانید اعصاب و عضلات را در سراسر بدن خود با استفاده از نوار عصب و نوار عضلانی ارزیابی کنید. این آزمایش معمولاً توسط پزشک شما درخواست می شود اگر مشکوک باشد که ممکن است مشکلی در اعصاب کنترل کننده عضلات شما وجود داشته باشد.

سندرم تونل تارسال، نوروپاتی محیطی، بیماری های عصبی عضلانی، فلج یا فلج و رادیوکولوپاتی اغلب با آزمایش EMG/NCV تشخیص داده می شوند. برای آزمایش، پزشک اغلب شما را به یک بیمارستان یا پیش یک متخصص مغز و اعصاب توصیه می کند. بخش بعدی به عناصر مؤثر بر قیمت نوار عصب و عضله در سال 1402 می پردازد.

هزینه نوار عصب و عضله در سال 1402 به چند متغیر بستگی دارد

متغیرهای زیر بر میزان هزینه نوار عصب و عضله در سال 1402 تأثیر می‌گذارند:

• محل مورد نظر همیشه یک عامل تعیین کننده در هزینه EMG و نوار عصبی است. در نتیجه، با بزرگتر شدن منطقه آزمایش، قیمت افزایش می یابد.
  • یک متخصص مغز و اعصاب یا فیزیوتراپیست که در این زمینه تخصص دارد ممکن است توسط پزشکان عمومی خاصی که قادر به انجام آزمایش EMG یا NCS نیستند به شما اعزام شود تا مشکل شما را به اندازه کافی تشخیص دهد.
  • هزینه آزمایش‌ها تحت تأثیر هزینه‌های متفاوتی است که پزشکان یا کارشناسانی که این آزمایش را انجام می‌دهند بر اساس سطح دانش و تجربه خود دریافت می‌کنند.

نوار عصب و عضله و هزینه نوار عصب و عضله

برای ثبت فعالیت الکتریکی در عضلات، EMG انجام می شود. می تواند اختلالات ماهیچه ها و اعصاب را شناسایی کند. این توانایی تشخیص بیماری ها از جمله سندرم تونل تارسال، عضلات متورم و اعصاب تحت فشار است. قرار دادن مستقیم یک الکترود، یک سوزن کوچک، در شکم یک عضله خاص. سپس الکترود وقتی وارد می شود، هم در زمان استراحت و هم در انقباض عضله، فعالیت را ضبط می کند.

هر دو ضبط صوتی و صفحه نمایش رایانه از فعالیت الکتریکی این ماهیچه ها به دلیل اختلالات عصبی عضلانی تغییر می کنند. الکترود ممکن است پس از ارزیابی عضله قبلی در عضله دیگری قرار داده شود. بسته به علائم بیمار و نتایج آزمایشات اولیه عضلانی، سایر عضلات برای آزمایش انتخاب می شوند. مدت زمان آزمایش ممکن است از چند دقیقه تا بیش از یک ساعت متغیر باشد، بسته به تعداد عضلات مورد بررسی.

ممکن است در عضلاتی که بعد از معاینه بررسی شده اند درد داشته باشید. در طول آزمایش، احتمال کمی تحریک عضلانی موضعی و خفیف وجود دارد. معمولا، این به سادگی به چند ساعت نیاز دارد. ما ممکن است ناراحتی هایی را که هنگام قرار دادن الکترود تجربه می کنیم را در میان دیگر شکایات مکرر بیماران فهرست کنیم.

آزمایش نوار عصبی اغلب با آزمایش EMG جفت می شود. NCV سلامت اعصاب محیطی را با اندازه گیری سرعت یک تکانه الکتریکی اندازه گیری می کند. یک عصب محیطی اطلاعات را از نخاع به ماهیچه ها منتقل می کند. روی تختی دراز می کشید که الکترودهایی به پوست شما متصل است.

یک محرک بر روی پوست شما اعمال می شود که بار الکتریکی کمی را در طول عصب شما منتقل می کند. شوک ممکن است باعث سوزن سوزن شدن یا سفت شدن عضلانی شود، اما خطرناک نیست.

هر آزمون فقط برای مدت زمان کوتاهی طول خواهد کشید. پس از انجام آزمایش، قطعات فلزی کوچک جدا شده و پوست شما شسته می شود.

ما زمان لازم برای تولید یک محرک را اندازه گیری می کنیم. این به ما کمک می کند تا بفهمیم پیام چقدر سریع و خوب ارسال می شود. برخی از بیماری های سیستم عصبی می توانند این پیام را کندتر کنند. هر آزمایش برای بررسی اعصاب سریع است و بسته به تعداد اعصابی که در حال آزمایش هستند، ممکن است زمان کوتاهی یا تا یک ساعت طول بکشد.

متخصص مغز و اعصاب به شما می گوید که در روز معاینه چه کاری انجام دهید، اما در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند به طور کلی آماده شوید. فقط وعده های غذایی خود را مانند همیشه بخورید و داروهای خود را مانند همیشه مصرف کنید. اگر دارویی مصرف می کنید که خون شما را رقیق می کند، حتما به مرکز آزمایش اطلاع دهید. از متخصص در مورد این دارو و زمان انجام آزمایش بپرسید.

قبل از انجام معاینه، حتماً بدن خود را با حمام یا دوش گرفتن در صبح بشویید. در روز معاینه از روغن حمام یا هیچ کرم یا مرطوب کننده ای روی پوست خود نزنید.

یک آزمایش پای طبیعی به نام EMG/NCV معمولاً حدود 45 دقیقه طول می کشد. این آزمایش به پزشکان کمک می کند تا مشکلات سیستم عصبی را پیدا کنند.

اگر آرام بمانید و با تکنسین ها خوب کار کنید، می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. لطفاً قبل از شروع آزمون هر گونه سؤالی را که در مورد آن دارید بپرسید. پزشک به شما خواهد گفت که چه نتایجی حاصل می شود. اگر نیاز به دانستن بیشتر در مورد این آزمایش دارید، حتما از پزشک خود بپرسید.

هنگامی که متخصص آزمایش را تمام کرد، نتایج بلافاصله قابل مشاهده است. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد برای دریافت نتایج به پزشک مراجعه کنید، در غیر این صورت نتایج برای بررسی بیشتر وضعیت شما به پزشک شما ارسال خواهد شد.

پزشک باید قبل از اینکه به کسی بگوید، نتایج آزمایش را دوباره بررسی کند تا از صحت آنها مطمئن شود.

درمان الکترومیوگرافی چگونه انجام می شود؟ و هزینه نوار عصب و عضله چقدر است؟

درمان الکترومیوگرافی چگونه انجام می شود؟

اولین قدم در انجام این روش تمیز کردن پوستی است که در آن آزمایش انجام می شود. بنابراین، ابتدا پوست با مالیدن الکل با یک پد پنبه ای تمیز می شود. سپس این روش در دو بخش شروع و انجام می شود: بخش اول آزمایش به عنوان مطالعه هدایت عصبی و قسمت دوم به نام EMG سوزنی شناخته می شود.

قبل از شروع عمل باید تصمیم گرفت که سوزن و الکترودها دقیقاً در کجا قرار داده شوند. انتخاب عضله خاص و اندازه عضله عوامل مهمی برای قرار دادن الکترودها هستند.

اگر فردی چربی بدن بیشتری داشته باشد، تشخیص سیگنال های EMG دشوار است. بهترین مکان برای قرار دادن الکترودها روی خط وسط طولی نزدیک شکم است زیرا این قسمت هم نقطه حرکتی عضله و هم نقطه ورود در قسمت تاندون آن را نشان می دهد. مطالعه هدایت عصبی به عنوان EMG سطحی نیز شناخته می شود زیرا جفت الکترودهای سطحی روی عضله قرار می گیرند و فقط برای مطالعه عضلات سطحی استفاده می شود.

بخش دوم این روش که شامل الکترودهای سوزنی می شود، شامل قرار دادن مستقیم حسگرهای سوزن در بافت عضلانی است. این بخش فعالیت عضلانی را در حین انقباض و آرامش بررسی می کند.

مطالعه هدایت عصبی ارتباط بین نورون های حرکتی و عضلات را نشان می دهد در حالی که EMG سوزنی فعالیت الکتریکی عضله را ارزیابی می کند. در طول فرآیند تست، سیگنال‌های الکتریکی ساطع شده به مقادیر عددی یا نمودارهای روی صفحه کامپیوتر ترجمه می‌شوند، که سپس توسط متخصص تفسیر می‌شوند.

چه کسانی واجد شرایط درمان هستند؟ (درمان چه زمانی انجام می شود؟)

فردی که علائم بی حسی، سوزن سوزن شدن، گرفتگی عضلات، درد، ضعف، فلج و انقباض غیرارادی عضلات را به دلیل برخی علل احتمالی زمینه‌ای مانند دیستروفی عضلانی، میاستنی گراویس، رادیکولوپاتی، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و سندرم تونل محیطی را تجربه می‌کند. اما اگر دستگاه هایی مانند پیس میکر یا دفیبریلاتور در بدن فرد کاشته شده باشد، باید به پزشک اطلاع داده شود زیرا EMG نمی تواند سیگنال های مناسبی را در حضور او بدهد.

چه کسانی واجد شرایط درمان نیستند؟

افرادی که علائم را برای مدت طولانی تجربه نمی کنند، یا هیچ گونه اختلال عضلانی ایجاد کننده چنین علائمی را ندارند، واجد شرایط آزمایش تشخیصی نیستند. همچنین در صورتی که علائم در فرد وجود داشته باشد و نیاز به آزمایش ارزیابی فعالیت الکتریکی عضله داشته باشد، اما دارای دستگاه‌های کاشتنی خاصی از ضربان ساز و دفیبریلاتور باشد، ممکن است سیگنال‌ها اشتباه باشد. از این رو، در چنین حالتی ممکن است فرد واجد شرایط انجام آزمایش نباشد.

آیا تست نوار عصب و عضله عوارض جانبی دارد و هزینه نوار عصب و عضله چقدر است ؟

ممکن است عوارض جانبی یا خطرات بسیار کمی در ارتباط با آزمایش EMG وجود داشته باشد. ممکن است در محل آزمایش که الکترودهای سوزنی وارد شده اند، مقداری درد ایجاد شود. اما این درد در عرض چند روز یا خود به خود یا با استفاده از مسکن هایی مانند ایبوپروفن از بین می رود. در صورت وجود تورم، سوزن سوزن شدن و کبودی بیش از چند روز در ناحیه، می توان آن را به پزشک منتقل کرد تا از شر آن خلاص شود.

دستورالعمل های بعد از درمان چیست؟

پس از انجام آزمایش، محل آزمایش ممکن است مقداری درد نشان دهد و بیمار ممکن است احساس گزگز، تورم و احساس درد داشته باشد که باید برای حل فوری با پزشک مشورت شود. پزشک همچنین ممکن است پس از انجام آزمایش، دستورالعمل هایی را بر اساس شرایط به شما بدهد.

چه مدت طول می کشد تا اثرات تست نوار عصب و عضله بهبود یابد؟

انجام آزمایش 30 تا 60 دقیقه طول می کشد و اثرات پس از آزمایش مانند درد، درد، سوزن سوزن شدن و تورم محل آزمایش ممکن است تنها چند روز طول بکشد.

آیا نتایج درمان دائمی است؟

سپس نتایج به دست آمده پس از آزمایش توسط پزشک مورد مطالعه و ارزیابی قرار می گیرد. بر اساس نتایج آزمایش، در صورت نیاز، برای بیمار دارو تجویز می شود.

جایگزین های درمان چیست؟

هیچ جایگزینی برای مطالعه عملکرد عضله به جز الکترومیوگرافی وجود ندارد.