درمان حالت تهوع و سرگیجه بیماری ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) بیماری است که در نتیجه آسیب به سیستم عصبی مرکزی رخ می دهد. حالت تهوع یکی از علائم بیماری ام اس است. برخی از داروهایی که توسط بهترین دکتر ام اس در ایران و دکتر مهسا موسوی تجویز می شود برای درمان علائم خاص ام اس استفاده می شوند و می توانند باعث تهوع شوند.

بیماری ام اس و حالت تهوع و سرگیجه با بهترین دکتر ام اس در ایران

بهترین دکتر ام اس در ایران می گوید سرگیجه و تهوع از علائم بیماری ام اس است. این علائم زودگذر است اما سبب تهوع می شود.

سرگیجه یک احساس کاذب است و محیط اطراف شما به سرعت در حال حرکت است. یک دوره سرگیجه می تواند چند ثانیه یا چند روز طول بکشد. یک مورد شدید سرگیجه در دوره بیماری ام اس می تواند باعث دوبینی، حالت تهوع یا استفراغ شود.

هنگامی که سرگیجه رخ می دهد، یک مکان راحت برای نشستن و ثابت ماندن پیدا کنید. همچنین از مطالعه خودداری کنید. تهوع احتمالا با نشستن کاهش می یابد. حرکت در میدان دید سبب حالت تهوع و استفراغ شدید در بیماران ام اس می گردد. در صورت بروز تهوع با بهترین دکتر ام اس در ایران صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: عوامل مختلف تشدید سردرد میگرنی با دکتر فوق تخصص میگرن در تهران

سردردهای میگرنی و جراحی میگرن در تهران

مبتلایان به ام اس در حین سرگیجه، احساس سبکی سر یا عدم تعادل دارند. برخی نیز سرگیجه دارند. حدود 20 درصد از افراد مبتلا به ام اس سرگیجه را تجربه می کنند.

سرگیجه در افراد مبتلا به ام اس رایج است. سرگیجه مداوم می تواند در کارهای روزانه اختلال ایجاد کند، خطر افتادن را افزایش دهد و حتی می تواند سبب ناتوانی در زندگی شود.

عوارض دارویی داروهای ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان ام اس و علائم مرتبط با آن می توانند باعث تهوع شوند.

Ocrelizumab (Ocrevus) یک دارو برای درمان ام اس عود کننده است. عوارض جانبی این دارو حالت تهوع و تب است. داروهای خوراکی ام اس، مانند تری فلونوماید (Aubagio) و دی متیل فومارات (Tecfidera) نیز می توانند باعث تهوع شوند.

دافامپریدین (Ampyra) یک درمان برای بهبود راه رفتن است. از عوارض جانبی این درمان حالت تهوع است.

بیشتر بخوانید: میگرن چیست و بهترین فوق تخصص میگرن در تهران

بررسی انواع سردردها با بهترین دکتر فوق تخصص سردرد در تهران

شل کننده عضلانی (دانترولن) برای رفع اسپاسم عضلانی در ام اس تجویز می گردد. تهوع و استفراغ پس از مصرف نشان دهنده عوارض جانبی جدی مانند آسیب کبدی است.

خستگی شایع ترین علائم ام اس است. داروهای مختلفی برای ام اس باعث تهوع می شوند. افسردگی از علائم دیگر بیماری ام اس است و منجر به تهوع می شود.

درمان حالت تهوع بیماری ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

اگر سرگیجه و حالت تهوع دائمی شد، با بهترین دکتر ام اس در ایران و پروفسور مغز و اعصاب مشورت کنید. برخی از داروهای قوی سبب سرگیجه می گردد. سرگیجه شدید را با کورتیکواستروئیدها درمان کنید.

همچنین، اگر عوارض جانبی مانند حالت تهوع از داروهای خود را تجربه کردید، حتما این موضوع را با بهترین دکتر ام اس در ایران در میان بگذارید. تغییر در دارو ممکن است تمام چیزی باشد که برای بازگشت به مسیر نیاز دارید.

سرگیجه در بیماری ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

در بیماری ام اس، التهاب به میلین، پوشش محافظ اطراف سلول های عصبی آسیب می رساند. ضایعات ایجاد شده یا بافت اسکار، در انتقال سیگنال های عصبی اختلال ایجاد می کنند.

علائم ام اس می تواند شامل مشکلات بینایی، بی حسی اندام ها و مشکلات تعادل باشد. سرگیجه از علائم بیماری ام اس است، اگرچه اکثر مردم این علائم را به عنوان اولین علائم خود نمی دانند.

بیشتر بخوانید: بررسی علل سردرد با دکتر انصاری فوق تخصص سردرد

سرگیجه چه احساسی است

سرگیجه یک احساس شدید چرخیدن است، حتی اگر در حال حرکت نباشید. این شبیه چیزی است که در یک پارک در حال چرخش باشید. اولین باری که سرگیجه را تجربه می کنید می تواند بسیار ناراحت کننده و ترسناک باشد.

سرگیجه با حالت تهوع و استفراغ همراه است. می تواند برای ساعت ها یا حتی روزها ادامه یابد. گاهی اوقات سرگیجه با مشکلات بینایی، وزوز گوش یا کاهش شنوایی یا مشکل در ایستادن یا راه رفتن همراه است.

بیشتر بخوانید: چه موقع به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم

بهترین متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست)

علل سرگیجه در ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

آسیب های ناشی از ام اس، ارسال پیام به بقیه بدن را برای سیستم عصبی مرکزی سخت می کند. این باعث ایجاد علائم ام اس می شود که با توجه به محل آسیب متفاوت است. ضایعه در ساقه مغز یا مخچه، ناحیه ای از مغز سبب سرگیجه می شود.

سرگیجه همچنین می تواند نشانه ای از مشکل در گوش داخلی باشد. سایر علل احتمالی سرگیجه عبارتند از برخی داروها، بیماری عروق خونی، میگرن یا سکته مغزی. هنگامی که سرگیجه رخ می دهد، مراحل زیر می تواند به شما کمک کند که ایمن بمانید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید:

• بنشین تا رفع گردد.
  • از حرکت دادن سر یا وضعیت بدن خودداری کنید.
  • نورهای روشن را کم کنید و سعی نکنید مطالعه کنید.
  • از پله ها پرهیز کنید و تا زمانی که مطمئن نشدید سرگیجه از بین رفته است، رانندگی نکنید.
  • زمانی که احساس بهتری کردید حرکت را بسیار آهسته شروع کنید.

اگر سرگیجه در طول شب رخ داد، صاف بنشینید، نور ملایم را روشن کنید و تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید بی حرکت بمانید. وقتی چراغ را خاموش کنید و دراز بکشید، ممکن است سرگیجه برگردد. یک صندلی راحت ممکن است کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید: ارزیابی انواع رایج سردرد در کلینیک فوق تخصصی سردرد در تهران

11 مزایای تست نوار عصب سیاتیک و نحوه انجام تست

درمان سرگیجه ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

تجویز داروهای ضد بیماری حرکتی بدون نسخه (OTC) با بهترین دکتر ام اس در ایران ممکن است تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید. این قرص ها به صورت قرص های خوراکی یا چسب های پوستی در دسترس هستند. اگر سرگیجه مزمن (طولانی مدت) شود، بهترین دکتر ام اس در ایران ممکن است داروهای قوی تر ضد تهوع تجویز کند. در موارد سرگیجه شدید، بهترین دکتر ام اس در ایران ممکن است دوره کوتاهی از کورتیکواستروئیدها را پیشنهاد کند. همچنین، فیزیوتراپی ممکن است در بهبود تعادل و هماهنگی مفید باشد.

خطر سرگیجه در ام اس

سرگیجه خطر زمین خوردن را افزایش می دهد. این امر به ویژه برای افرادی که علائم ام اس مانند مشکل راه رفتن، ضعف و خستگی دارند، صادق است. چند نکته ایمنی که در خانه می تواند به کاهش این خطر کمک کند:

• خانه خود را از خطرات زمین خوردن پاک کنید، به خصوص فرش های پرتابی.
  • از عصا یا واکر استفاده کنید.
  • نرده ها و میله های دستگیره را نصب کنید.
  • از صندلی دوش استفاده کنید.
  • زمانی که احساس سرگیجه می کنید یا احساس می کنید چرخش ها شروع می شود، حتما بنشینید.
  • با بهترین دکتر ام اس در ایران خود صحبت کنید

اگر مبتلا به ام اس هستید و حملات مکرر سرگیجه را تجربه می کنید، به بهترین دکتر ام اس در ایران خود اطلاع دهید. آنها می توانند شما را معاینه کنند و سایر مشکلات را رد کنند تا مشخص کنند که آیا ام اس علت این مشکل است یا خیر. علت هر چه که به پایان برسد، بهترین دکتر ام اس در ایران می تواند یک دوره درمانی را برای کمک به احساس بهتر توصیه کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مکمل های غذایی برای بیماری آلزایمر با بهترین دکتر آلزایمر در کرج

علائم اولیه بیماری آلزایمر و بهترین دکتر آلزایمر در تهران نی نی سایت

ام اس و رابطه جنسی با بهترین دکتر ام اس در ایران

اگر در زندگی جنسی خود چالش هایی را تجربه کرده اید، تنها نیستید. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) بر میل جنسی تأثیر دارد. در مطالعه‌ای روی افراد مبتلا به ام‌ اس، بیش از 80 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی فعال جنسی گفتند که مشکلات جنسی را تجربه کرده‌اند.

اگر مشکلات جنسی کنترل نشود، می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل مهم است که اقداماتی برای رسیدگی به آنها انجام دهید و در صورت نیاز کمک بگیرید.

چرا ام اس می تواند بر سلامت جنسی تأثیر بگذارد

درمان حالت تهوع و سرگیجه بیماری ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

ام اس یک بیماری خود ایمنی است که به پوشش محافظ اطراف اعصاب شما و همچنین خود اعصاب آسیب می رساند. به طور بالقوه می تواند مسیرهای عصبی بین مغز و اندام های جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این امر می تواند ارگاسم را برای شما دشوار کند.

سایر علائم ام اس نیز می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ضعف عضلانی، اسپاسم یا درد می تواند رابطه جنسی را سخت تر کند. خستگی یا تغییرات خلقی می تواند بر میل جنسی و روابط شخصی تأثیر بگذارد.

اگر فکر می کنید ام اس ممکن است بر میل جنسی، احساسات جنسی یا روابط جنسی شما تأثیر بگذارد، برای کمک با بهترین دکتر ام اس در ایران یا متخصص مغز و اعصاب صحبت کنید.

اختلال عملکرد جنسی چیست

اختلال عملکرد جنسی گروهی از اختلالات است که سبب کاهش لذت جنسی می شود، از جمله اختلال نعوظ، اختلال ارگاسم زنان و غیره. این اختلالات اغلب باعث درد، فقدان میل یا علاقه جنسی و سایر اختلالات در فعالیت جنسی می گردد. مقابله با اختلال عملکرد جنسی ممکن است مستلزم صحبت با بهترین دکتر ام اس در ایران یا روانشناس باشد.

درمان اختلال جنسی ناشی از ام اس با بهترین دکتر ام اس در ایران

بسته به علت دقیق چالش های جنسی، دارو یا سایر گزینه های درمانی ممکن است کمک کننده باشد. برای مثال، بهترین دکتر ام اس در ایران ممکن است داروهایی را برای کمک به تسکین اسپاسم عضلانی تجویز کند. اگر در کنترل مثانه مشکل دارید، ممکن است داروها یا کاتتریزاسیون متناوب را برای کاهش خطر نشت ادرار در طول رابطه جنسی توصیه کنند.

اگر حفظ نعوظ برای شما یا همسرتان مشکل است، بهترین دکتر ام اس در ایران ممکن است درمان هایی را برای اختلال نعوظ توصیه کند. برای مثال، بهترین دکتر ام اس در ایران ممکن است موارد زیر را تجویز کند:

• داروهای خوراکی مانند سیلدنافیل، تادالافیل یا واردنافیل
  • داروهای تزریقی مانند آلپروستادیل، پاپاورین یا فنتولامین

اگر شما یا شریک زندگیتان دچار خشکی واژن هستید، می توانید روان کننده واژن را بدون نسخه از داروخانه خریداری کنید. بهترین دکتر ام اس در ایران روان کننده های محلول در آب را به جای گزینه های روغنی توصیه می کند.

استفاده از یک تکنیک جدید جنسی ممکن است به شما و همسرتان کمک کند از رابطه جنسی بیشتر لذت ببرید و علائم ام اس را که ممکن است با لذت جنسی تداخل داشته باشد برطرف کند.

به عنوان مثال، ام اس باعث آسیب عصبی می شود. بنابراین، استفاده از ویبراتور ممکن است رسیدن به برانگیختگی یا ارگاسم را برای شما آسان تر کند.

امتحان کردن یک موقعیت جدید نیز ممکن است به شما در مدیریت علائم ام اس کمک کند. به عنوان مثال، در برخی از موقعیت ها، ممکن است برای شما راحت تر از علائمی مانند ضعف عضلانی، اسپاسم یا درد کار کنید.

ارتباط با شریک زندگی خود

برای اینکه به همسرتان کمک کنید بفهمد شرایط شما چگونه بر شما و زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد، مهم است که ارتباط خود را با او حفظ کنید. وقتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید، می توانید با هم در رفع بسیاری چالش های جنسی کمک کنید.

صحبت با بهترین دکتر ام اس در ایران

ام اس می تواند بر سلامت روان شما نیز تاثیر بگذارد. اثرات ام اس بر بدن و زندگی شما ممکن است بر عزت نفس تأثیر بگذارد یا احساس عصبانیت، اضطراب یا افسردگی در شما ایجاد کند. به نوبه خود، تغییرات در خلق و خو و سلامت روان شما می تواند بر میل جنسی و روابط جنسی شما تأثیر بگذارد.

برای کمک به مدیریت اثرات عاطفی و روانی وضعیت خود، از بهترین دکتر ام اس در ایران خود بخواهید که به یک متخصص سلامت روان ارجاع دهد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی هایی برای مقابله با احساسات و استرس های روزانه خود ایجاد کنید. در برخی موارد، متخصص ممکن است داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی را تجویز کنند.

اگر مشکلات جنسی را تجربه کرده اید، شما و همسرتان با یک متخصص جنسی آموزش دیده صحبت کنید. سکس درمانی می تواند به شما در مورد برخی از چالش هایی که با هم با آن روبرو بوده اید صحبت کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا استراتژی هایی را برای کار با آن چالش ها ایجاد کنید.

اگر وضعیت بیماری ام اس سبب آسیب بر زندگی جنسی شما شده است، استراتژی هایی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد. ملاقات با بهترین دکتر ام اس در ایران، متخصص سلامت روان یا درمانگر جنسی داشته باشید، می تواند سبب شود علائم ناشی از بیماری ام اس در شما بهبود یابد.