بهترین فوق تخصص ام اس تهران

در بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) سیستم ایمنی به غلاف محافظ میلین حمله می کند و سبب مشکلات ارتباطی بین مغز و بقیه بدن می شود. این بیماری سبب آسیب دائمی عصب می شود. علائم ام اس در بیماران متفاوت است و به محل و شدت آسیب بستگی دارد. برخی از افراد توانایی راه رفتن ندارند. شما می توانید با مراجعه به فوق تخصص ام اس تهران و دکتر مهسا موسوی علائم خود را به متخصص گفته تا او بتواند بهترین درمان را برای شما ارائه دهد.

بررسی بیماری ام اس با فوق تخصص ام اس تهران

فوق تخصص ام اس تهران هیچ درمان خاصی برای مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس ندارد. مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) بر مغز و نخاع تاثیر گذاشته و سبب علائم بالقوه مانند مشکلات بینایی، حرکت بازو یا پا، احساس یا تعادل می شود. این بیماری باعث ناتوانی جدی در فرد می شود. ام اس در بسیاری از موارد امکان پذیر است. این بیماری در هر سنی ایجاد می شود. شیوع ام اس در زنان بیشتر از مردان است.

علائم مولتیپل اسکلروزیس با فوق تخصص ام اس تهران

بررسی علائم ام اس با فوق تخصص ام اس تهران عبارتند از:

• مشکل در راه رفتن
  • مشکلات بینایی، مانند تاری دید
  • مشکلات کنترل مثانه
  • بی حسی یا گزگز
  • سفتی و اسپاسم عضلانی
  • مشکلات تعادل و هماهنگی
  • مشکلات تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

بسته به نوع ام اس علائم در مراحل مختلف ظاهر شده و به مرور زمان بدتر می شود. علائم رایج ام اس عبارتند از:

• بی حسی در یک یا چند اندام
  • عدم هماهنگی و ناتوانی در راه رفتن
  • از دست دادن جزئی یا کامل بینایی
  • دوبینی طولانی مدت
  • تاری دید
  • مشکلات در عملکرد جنسی، روده و مثانه
  • لکنت زبان
  • مشکلات شناختی
  • اختلالات خلقی

دریافت مشاوره پزشکی از فوق تخصص ام اس تهران

بهترین فوق تخصص ام اس تهران

اگر نگران هستید که ممکن است علائم ام اس را داشته باشید، به فوق تخصص ام اس تهران مراجعه کنید. علائم اغلب دلایل متعدد دیگری دارند، بنابراین لزوما نشانه ام اس نیستند. به فوق تخصص ام اس تهران در مورد الگوی خاصی از علائمی که تجربه می کنید اطلاع دهید.

اگر آنها فکر می کنند که ممکن است به ام اس مبتلا شوید، به یک متخصص بیماری های سیستم عصبی (یک متخصص مغز و اعصاب) ارجاع داده می شوید و آزمایش هایی مانند اسکن برای بررسی بیماری توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: عوامل مختلف تشدید سردرد میگرنی با دکتر فوق تخصص میگرن در تهران

سردردهای میگرنی و جراحی میگرن در تهران

ارزیابی انواع رایج سردرد در کلینیک فوق تخصصی سردرد در تهران

11 مزایای تست نوار عصب سیاتیک و نحوه انجام تست

دوره بیماری ام اس

افراد مبتلا به ام اس علائم جدید را تجربه می کنند و پس از طی روزها یا هفته ها بهبود می یابد. افزایش دمای بدن از علائم ام اس است. اینها عود بیماری واقعی در نظر گرفته نمی شوند، بلکه عود کاذب محسوب می شوند. بدتر شدن علائم شامل مشکلات حرکتی در فرد است.

انواع مولتیپل اسکلروزیس

ام اس به یکی از دو نوع کلی شروع می شود: با عودهای فردی (حملات یا تشدید) یا با پیشرفت تدریجی.

ام اس در حال بهبودی عود کننده

8 تا 9 نفر از 10 نفر مبتلا به ام اس به نوع عود کننده تشخیص داده می شود.

فرد مبتلا به ام اس عود کننده و رو به بهبود علائم جدیدی را تجربه می کند، آنها بدتر می‌شوند، علائم روزها تا ماه‌ها ادامه دارد و به آرامی بهبود می‌ یابند.

علائم عود ممکن است به طور کلی، با یا بدون درمان محو می شوند، اگرچه برخی از علائم اغلب باقی می مانند و حملات مکرر در طی چندین سال اتفاق می افتد.

در ام اس پیشرونده ثانویه، علائم به مرور زمان بدتر می شوند. در برخی از افراد علائم در این مرحله به‌ندرت عود می‌کند. حدود دو سوم افراد مبتلا به ام اس عود کننده و بهبود دهنده به ام اس پیشرونده ثانویه مبتلا می شوند.

ام اس پیشرونده اولیه

در ام اس پیشرونده اولیه، علائم به تدریج بدتر می شوند و بهتر نمی شوند.

بیشتر بخوانید: چه موقع به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم

بهترین متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست)

پروفسور مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران

سکته مغزی : هر آنچه باید در موردش بدانید

انواع سردرد و شماره دکتر سردرد

تشخیص ام اس با فوق تخصص ام اس تهران

بهترین فوق تخصص ام اس تهران

فوق تخصص ام اس تهران آزمایش خاصی برای ام اس تجویز نمی کند. با تشخیص مولتیپل اسکلروزیس سایر بیماری ها را رد می کند. معایناتفوق تخصص ام اس تهران شامل موارد زیر است:

• معاینه عصبی برای بررسی رفلکس های زانو
  • پونکسیون کمری (تپ ستون فقرات)
  • آزمایش خون، برای رد سایر بیماری ها

در پنکسیون کمری، نمونه کوچکی از مایع مغزی نخاعی برای تحلیل آزمایشگاهی از کانال نخاعی برداشته می شود. این نمونه می تواند ناهنجاری هایی را در آنتی بادی های مرتبط با ام اس نشان دهد. ضربه زدن به ستون فقرات همچنین می تواند به رد عفونت ها و سایر شرایط با علائمی مانند ام اس کمک کند. آزمایش آنتی بادی جدید برای ام اس انجام می شود.

ام آر آی می تواند نواحی ام اس (ضایعات) را در مغز، گردن رحم و نخاع قفسه سینه نشان دهد.

آزمایش پتانسیل برانگیخته ممکن است از محرک های بصری یا محرک های الکتریکی استفاده کند.

در مبتلا به ام اس عود کننده ، تشخیص ساده است و با اسکن های تصویربرداری مغزی، مانند ام آر آی انجام می شود. برای تشخیص ام اس آزمایشات بیشتر با تجزیه و تحلیل مایع نخاعی، پتانسیل های برانگیخته و تصویربرداری اضافی ممکن است مورد نیاز باشد.

چه چیزی باعث مولتیپل اسکلروزیس می شود

ام اس بیماری خود ایمنی است. زمانی است که مشکلی در سیستم ایمنی رخ می دهد و سیستم ایمنی به اشتباه به مغز یا نخاع سیستم عصبی حمله می کند. در بیماری ام اس، سیستم ایمنی به غلاف میلین حمله می کند. اینکه دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود سیستم ایمنی به این روش عمل کند، مشخص نیست، اما اکثر متخصصان فکر می‌کنند ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی در آن دخیل هستند.

درمان مولتیپل اسکلروزیس با فوق تخصص ام اس تهران

هیچ درمانی برای ام اس نیست، اما درمان هایی هست که بیماری را کنترل کرده و سبب کاهش علائم می شوند. درمان مورد نیاز شما به علائم و مشکلات خاصی که دارید بستگی دارد. شامل موارد زیر است:

• درمان عود برای تسریع بهبودی
  • درمان برای علائم خاص ام اس
  • درمان برای کاهش عود بیماری

درمان‌های اصلاح‌کننده بیماری به کاهش بدتر شدن ناتوانی در افراد مبتلا به نوعی ام‌اس به نام ام‌ اس بهبودی عودکننده و انواع ام ‌اس پیش‌رونده اولیه و ثانویه کمک می کند. در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند پیشرفت ام اس پیشرونده اولیه یا ام اس پیشرونده ثانویه را که در آن عود وجود ندارد، کم کند. اگر توسط فوق تخصص ام اس تهران به بیماری ام اس تشخیص داده شده اید، مهم است که به متخصص مراجعه کنید.

ام اس می تواند یک بیماری سخت برای فرد است و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی اثر می گذارد. ام اس به ندرت کشنده است، اما عوارض ناشی از ام اس شدید است علائم مانند عفونت قفسه سینه یا مثانه. مراجعه به فوق تخصص ام اس تهران سبب شده بیمار بتواند راحتتر زندگی کند.