بررسی شعله ور شدن بیماری ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) علائم زیادی ماننند بی حسی در دست ها و پاها تا فلج ایجاد می کند. برخی از حملات بیماری ام اس نیاز به درمان ندارد و خود به خود برطرف می شوند. برخی دیگر از مشکلات ناشی از بیماری ام اس ممکن است به داروها و درمان های دیگری نیاز داشته باشند. دوری از محرک ها و بررسی علائم توسط بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران و دکتر مهسا موسوی به جلوگیری از شعله ور شدن بیماری ام اس کمک می کند.

بررسی شعله ور شدن بیماری ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

ام اس عود کننده- فروکش کننده (RRMS) شایع ترین ام اس است. علائم بدتر می شوند. شعله ور شدن ام اس سبب علائم جدید یا بدتر شدن علائم می شود.

علائم تشدید ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

از شایع ترین علائم ام اس بی حسی یا گزگز در دست یا پا است. علائم دیگر شامل موارد زیر است:

• درد یا ضعف در اندام شما
  • مشکلات بینایی، مانند دوبینی
  • از دست دادن هماهنگی و تعادل
  • خستگی

تشدید بیماری ام اس در موارد زیاد سبب از دست دادن بینایی فقط در یک چشم می شود. افراد شعله ور شدن بیماری را به طور متفاوتی تجربه می کنند. علائم هر روز متفاوت است. گاهی اوقات علائم خفیف هستند. علائم شعله ور شدن بیماری ام اس عبارتند از:

• ضعف در پاها یا بازوها
  • تاری دید یا درد چشم به دلیل التهاب عصب بینایی، که التهاب عصب بینایی است که بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را مختل می کند.
  • مشکلات تعادل یا سرگیجه
  • خستگی شدید
  • مشکلات حافظه یا تمرکز
  • بی حسی
  • سوزن سوزن شدن یا احساس سوزن سوزن شدن
  • گفتار نامفهوم یا مشکل در بلع
  • مشکلات مثانه، از جمله بی اختیاری یا نیاز مکرر به ادرار کردن

برخی از علائم ام اس همیشه وجود دارد و ممکن است در طول زمان تشدید شوند، مانند خستگی، مشکل در تمرکز، یا مشکلات مثانه.

بیشتر بخوانید: داروهای مورد تایید برای آلزایمر با دکتر وهابی فوق تخصص فراموشی و آلزایمر

بررسی بیماری آلزایمر و علائم آن با دکتر فوق تخصص فراموشی و آلزایمر

محرک های شعله ور شدن بیماری ام اس

شعله ور شدن بیماری به میلین آسیب زیادی می رساند. هیچ راهی برای درمان کامل ام اس وجود ندارد، اما درمان های اصلاح کننده بیماری ام اس (DMTs) می توانند به کاهش یا پیشگیری از شعله ور شدن بیماری ام اس کمک کنند.

فشار زندگی و استرس

رویدادهای استرس‌زای زندگی بروز ام اس را افزایش می دهد. استرس یک واقعیت زندگی است. با رعایت موارد زیر به کاهش سطح استرس کمک کنید:

• تعیین حد و مرز برای جلوگیری از گسترش بیش از حد خود
  • ورزش کردن
  • خوب غذا خوردن
  • خواب کافی
  • مدیتیشن
  • عفونت

عفونت‌های رایج، مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی، می‌توانند باعث تشدید ام ‌اس شوند. اقدامات برای کاهش خطر ام اس:

• واکسن آنفولانزا
  • شستن مرتب دست ها
  • اجتناب از افرادی که بیمار است

عفونت‌های دستگاه ادراری سبب تشدید ام ‌اس می شود. به دلیل مشکلات مثانه، عفونت ادراری در افراد مبتلا به ام اس رایج است.

بیشتر بخوانید: درمان بیماری آلزایمر با دکتر فوق تخصص آلزایمر در تهران

بررسی مراحل آلزایمر با با دکتر خوب برای الزایمر نی نی سایت

عمل جراحی

جراحی و بیهوشی هیچکدام باعث شعله ور شدن بیماری نمی شوند. بیهوشی برای ام اس بی خطر است.

تزریق واکسن

افرادی که مبتلا به ام اس هستند نگرانند آیا واکسن ها باعث تشدید یا بدتر شدن ام اس می شود. از جمله اقدامات احتیاطی که باید در موارد خاص انجام شود:

در حالی که شعله ور شدن را تجربه می کنید، واکسن دریافت نکنید.

اگر انواع خاصی از داروها را مصرف می کنید، از واکسن های ویروس زنده خودداری کنید.

قبل از ایجاد هر گونه تغییر در درمان خود، همه داروها را با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران در میان بگذارید.

عوامل خطر شعله ور شدن بیماری ام اس

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال 2019، افراد مسن ممکن است بیشتر در معرض شعله ور شدن باشند. سایر عوامل خطر برای شعله ور شدن که بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران شناسایی کرده اند عبارتند از:

• گرما
  • سطح کم ویتامین D
  • سیگار
  • عفونت دستگاه ادراری
  • افسردگی یا اضطراب
  • ورزش سخت

شعله ور شدن برای چند روز و گاهی هفته ها و ماه ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: عوامل مختلف تشدید سردرد میگرنی با دکتر فوق تخصص میگرن در تهران

سردردهای میگرنی و جراحی میگرن در تهران

جلوگیری از شعله ور شدن بیماری ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

شعله ور شدن می تواند بدون هیچ هشداری رخ دهد. با این حال، اقدامات مهمی وجود دارد که می توانید انجام دهید و ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند:

• یکی از کارها جلوگیری از عفونت است.
  • اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. سیگار عفونت قفسه سینه را افزایش می دهد و باعث تشدید می شود.

درمان شعله ور شدن با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

بررسی شعله ور شدن بیماری ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

برخی از عودهای ام اس ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند. برخی از شعله‌ها علائم شدیدتری مانند ضعف شدید ایجاد می‌کنند و نیاز به درمان دارند. بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

کورتیکواستروئیدها به کاهش التهاب کمک می کند. این داروی تزریقی به طور کلی فقط زمانی استفاده می شود که کورتیکواستروئیدها موثر نبوده باشند. اگر شعله ور شدن بسیار شدید است، بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران با بازیابی قدرت، توانبخشی ترمیمی را توصیه می کند. این درمان شامل موارد زیر است:

• فیزیوتراپی
  • کار درمانی
  • درمان مشکلات گفتار، بلع یا تفکر

تشخیص بیماری ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

مجموعه ای از علائم مانند تغییرات فیزیکی یا آزمایشات برای تشخیص قطعی ام اس کافی نیست. پزشک یا متخصص شما ممکن است نیاز به انجام آزمایش های متعدد برای رد سایر علل احتمالی علائم شما داشته باشد. اما اگر مشکوک به ام اس یا بیماری عصبی دیگری هستید، فورا با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران تماس بگیرید. حتی ام اس در مراحل اولیه می تواند منجر به آسیب عصبی پایدار شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر آب و هوای بهاری بر میگرن و سر درد و پروفسور مغز و اعصاب در تهران

راه های کاهش سردرد توسط بهترین متخصص مغز و اعصاب برای سردرد

معیارهای تشخیص ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

برای تشخیص ام اس، بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران و متخصص مغز و اعصاب باید موارد زیر را پیدا کند:

• شواهدی از آسیب به مغز، نخاع و عصب بینایی
  • شواهدی از نوارهای اولیگوکلونال (OCB)، پروتئینی در مایع نخاعی

بررسی برخی از علائم رایج توسط بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران برای تشخیص بهتر:

• ضعف عضلانی
  • سفتی عضلات
  • مشکلات تعادل
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن
  • مشکلات بینایی
  • مشکلات مثانه یا روده
  • اختلال عملکرد جنسی
  • تغییرات شناختی
  • تغییرات عاطفی

ام اس دیررس یعنی علائم اولیه ام اس پس از 50 سالگی ایجاد گردد. در صورت بروز علائم در اواخر زندگی، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران شما علت علائم شما را تشخیص دهد. برخی از علائم ام اس با شرایط مرتبط با سن که می تواند در بزرگسالان مسن ایجاد شود همپوشانی دارد.

بیشتر بخوانید: چه موقع به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم

بهترین متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست)

بررسی سابقه پزشکی و ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

اولین قدم در تشخیص ام اس گرفتن تاریخچه پزشکی کامل است. بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران از شما در مورد علائم می پرسد، از جمله اینکه چه زمانی شروع شد و آیا متوجه الگوها یا محرک هایی شده اید یا خیر. بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران از شما در مورد موارد زیر می پرسد:

• صدمات، بیماری ها یا سایر شرایط سلامتی که در آنها تشخیص داده شده است
  • آزمایش‌های پزشکی یا درمان‌هایی که اخیراً انجام داده‌اید، از جمله جراحی‌ها
  • داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید یا اخیرا مصرف کرده اید
  • شرایطی که در خانواده شما وجود دارد

همچنین ممکن است بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران و متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست در مورد رژیم غذایی، ورزش، عادات حمام و سلامت جنسی از شما سوالاتی بپرسد.

معاینه عصبی برای ام اس با بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران

بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران و پروفسور مغز و اعصاب با معاینه عصبی عملکرد سیستم عصبی را بررسی می کند. نورولوژیست از شما سوالاتی در مورد تاریخ، زمان و مکان برای ارزیابی توانایی های شناختی خود می پرسد.

نورولوژیست از شما می خواهد دست آنها را فشار دهید، روی یک پا بایستید یا حرکات دیگری برای ارزیابی عملکرد حرکتی و تعادل خود انجام دهید.

تست رفلکس حسی: نحوه عملکرد 12 عصب جمجمه ای مغز شما را ارزیابی کنند. این اعصاب بر توانایی دیدن، جویدن، قورت دادن و بوییدن و سایر موارد تأثیر می‌گذارند.

بر اساس سابقه پزشکی و معاینه عصبی، بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران ممکن است تشخیص آزمایشی ام اس را به شما بدهد.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام ار آی)

پزشک از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) برای بررسی مغز و نخاع استفاده می کند.

تست پتانسیل برانگیخته بصری

بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران از تست پتانسیل برانگیخته بصری (VEP) برای تشخیص استفاده می کند.

تجزیه و تحلیل مایع نخاعی

آزمایش آنالیز مایع نخاعی به عنوان پونکسیون کمری نیز شناخته می شود. بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران مایع نخاعی شما را از نظر وجود موارد زیر بررسی می کنند:

• افزایش سطح ایمونوگلوبولین
  • پروتئین هایی که به عنوان نوارهای اولیگوکلونال
  • مقادیر بالای گلبول های سفید خون

افراد مبتلا به ام اس دارای نوارهای الیگوکلونال در CSF خود هستند. اما وجود این باندها به تنهایی برای تشخیص ام اس کافی نیست.

آزمایش خون برای ام اس

متخصص مغز و اعصاب ممکن است آزمایش خون را برای کمک به تایید یا رد سایر شرایطی که ممکن است مسئول علائم شما باشد، تجویز کند. اینها می تواند شامل عفونت های سیستم عصبی مرکزی، بیماری های التهابی، اختلالات ژنتیکی، کمبود مواد مغذی و آسیب ساختاری به ستون فقرات یا مغز باشد. از آزمایش خون برای بررسی علائم استفاده شود:

• لوپوس
  • بیماری لایم
  • نورومیلیت اپتیکا

آزمایش‌های جدیدی هر روز در حال توسعه هستند تا به آسان‌تر کردن تشخیص ام ‌اس و کاهش علائم پس از تشخیص کمک کنند. رسیدن به تشخیص ام اس نیاز به زمان و پشتکار دارد. اگر مشکوک به ام اس هستید، مهم است که فورا به بهترین دکتر متخصص ام اس در تهران مراجعه کنید. اگر مبتلا به ام اس تشخیص داده شود، متخصص مغز و اعصاب داروهای اصلاح کننده بیماری را تجویز می کند.