درمان دارویی میگرن چگونه است؟

درمان دارویی میگرنعلائم حمله میگرنی را در عرض دو ساعت پس از مصرف دارو یا استفاده از دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش یا از بین می برد. داروهای تجویزی به نام تریپتان استاندارد طلایی فعلی برای درمان میگرن حاد هستند، اما برای هر فردی بی‌خطر یا مؤثر نیستند. اگر یک نوع درمان حاد خوب جواب نداد، ممکن است نتیجه بهتری از دیگری داشته باشید، حتی اگر در همان کلاس دارویی باشد.

افراد مبتلا به بیماری میگرن به یک درمان دارویی میگرننیاز دارند که بتوانند برای کاهش یا توقف علائم حمله میگرنی از آن درمان استفاده کنند. اگر شما نیاز به استفاده از داروهای حاد بیش از 2 روز در هفته برای سردرد دارید، ممکن است متخصص مغز و اعصاب شما شروع درمان پیشگیرانه را در نظر بگیرد. استفاده مکرر از داروهای حاد می تواند باعث ایجاد نوع جدیدی از سردرد به نام سردرد سازگار با دارو شود.

درمان دارویی میگرن

برای درمان دارویی میگرنآسپرین یک NSAID است که به کاهش التهاب و درد کمک می کند. استامینوفن همچنین التهاب و درد را کاهش می دهد و تصور می شود آستانه درد را بالا می برد. کافئین رگ های خونی مغز را باریک می کند، به عنوان مسکن عمل می کند و جذب استامینوفن و آسپرین را افزایش می دهد. این دارو با هم به مقابله با حملات میگرنی کمک می کند. به صورت خوراکی مصرف می شود.

اثرات جانبی دارو های درمان میگرن

اثرات جانبی درمان دارویی میگرن موارد زیر است:

حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، عصبی بودن، بی قراری.

داروهایی که حاوی NSAIDS و استامینوفن هستند نباید 15 روز یا بیشتر در ماه مصرف شوند. استفاده مکرر می تواند منجر به سردرد سازگاری با دارو شود.

اگر بیماری کبدی، قلبی یا کلیوی، سابقه زخم گوارشی یا خونریزی دستگاه گوارش و همچنین فشار خون بالا دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

از مصرف سایر داروهایی که حاوی استامینوفن یا NSAIDs نیز هستند خودداری کنید. این دارو تقریبا به اندازه یک فنجان قهوه حاوی کافئین است. هنگام استفاده از این دارو مصرف کافئین را محدود کنید.

استامینوفن، بوتالبیتال و کافئین:

استامینوفن تب بر است.

بوتالبیتال در گروهی از داروها به نام باربیتورات ها قرار دارد. انقباضات عضلانی درگیر در سردرد تنشی را آرام می کند.

کافئین محرک سیستم عصبی است. انقباضات ماهیچه ای در رگ های خونی را آرام می کند تا جریان خون را بهبود بخشد.

سردرد سازگاری با دارو زمانی رخ می دهد که این دارو حداقل 5 روز در ماه استفاده شود.

از مصرف سایر داروهایی که حاوی استامینوفن نیز هستند خودداری کنید.

این دارو تقریباً به اندازه یک فنجان قهوه حاوی کافئین است. هنگام استفاده از این دارو مصرف کافئین را محدود کنید.

تریپتان ها:

هفت تریپتان FDA برای درمان حاد میگرن تایید شده است: آلموتریپتان، التریپتان، فرواتریپتان، ناراتریپتان، ریزاتریپتان، سوماتریپتان و زولمیتریپتان.

مکانیسم درمان دارویی میگرن

تریپتان‌ها گیرنده‌های سروتونین خاصی را روی رگ‌های خونی و انتهای عصبی مغز هدف قرار می‌دهند. تریپتان ها انتقال دهنده عصبی CGRP را مسدود می کنند و رگ های خونی را باریک می کنند که باعث کاهش درد و التهاب ناشی از حمله میگرنی می شود.

تریپتان ها باید در اوایل حمله برای بهترین نتیجه مصرف شوند. در صورت نیاز، تریپتان‌های خاصی ممکن است بعد از ۲ تا ۴ ساعت دوباره مصرف شوند. هفت تریپتان در شروع اثر متفاوت است.

آنها ممکن است به صورت خوراکی، داخل بینی یا زیر جلدی مصرف شوند که بر سرعت عملکرد آنها نیز تأثیر می گذارد. ناپروکسن در ترکیب با سوماتریپتان برای درمان حاد میگرن موثر است.

اثرات جانبی درمان دارویی میگرن

عوارض جانبی درمان دارویی میگرن ممکن است بر اساس تریپتان مصرف شده متفاوت باشد، اما ممکن است شامل: درد قفسه سینه، حالت تهوع، سرگیجه، گرگرفتگی، گزگز و گردن درد باشد.

اگر سابقه بیماری قلبی، فشار خون بالا، اختلال عملکرد کبد، دیابت، بیماری عروق محیطی یا سندرم رینود دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. بیش از 2 دوز در 24 ساعت مصرف نکنید. استفاده از تریپتان ها بیش از 9 بار در ماه می تواند به سردرد سازگاری دارویی کمک کند.

فردی که تریپتان مصرف می کند ممکن است به سندرم سروتونین مبتلا شود که یک بیماری خطرناک اما نادر است که در اثر آزاد شدن بیش از حد ناقل عصبی سروتونین ایجاد می شود. اگر داروهای دیگری مصرف می کنید که سطح سروتونین را افزایش می دهند مانند داروهای ضد افسردگی، دیتان یا مواد افیونی، به پزشک خود اطلاع دهید. علائم و نشانه های سندرم سروتونین عبارتند از تهوع، استفراغ، بی قراری، بی قراری، گیجی، تب، فشار خون بالا و ضربان قلب سریع.

با نوع دیگری از تریپتان یا آلکالوئید ارگوت مصرف نکنید. معمولاً در افرادی که با همی پلژی زندگی می کنند اجتناب می شود.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای درمان دارویی میگرن

درمان دارویی میگرن چگونه است؟

مثال‌ها: ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (الو، آناپروکس)، کتورولاک (تورادول)، آسپرین، ایندومتاسین (اغلب برای همی‌کرانیای مداوم و همی‌کرانی حمله‌ای استفاده می‌شود)، دیکلوفناک (فلکتور، کامبیا)، و سلکوکسیب (سلبرکس، الیکسی).

لاسمیدیتان یک گیرنده سروتونین خاص به نام 5-HT1F را فعال می کند که روی اعصاب یافت می شود. این گیرنده سروتونین در مسیرهای درد نقش دارد. هنگامی که گیرنده فعال می شود، می تواند آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی را متوقف کند و درد را مسدود کند.

از آنجایی که لاسمیدیتان بر روی گیرنده سروتونین روی عصب و نه در رگ های خونی (مانند تریپتان ها) اثر می کند، این داروی حاد را می توان در افرادی که بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت و سکته دارند استفاده کرد.

سرگیجه و سبکی سر (با دوزهای بالاتر افزایش می یابد)، خستگی، آرام بخشی، حالت تهوع، استفراغ و ضعف عضلانی

Lasmiditan یک ماده کنترل شده است و باید توسط یک پزشک میگرن تجویز شود. محدودیت رانندگی وجود دارد، بنابراین افراد نباید تا هشت ساعت پس از مصرف دوز، رانندگی یا با ماشین آلات سنگین کار کنند.

این دارو نباید بیش از 9 بار در ماه استفاده شود زیرا می تواند به سردرد سازگاری دارویی کمک کند. این دارو را بیش از یک بار در یک دوره 24 ساعته مصرف نکنید.

فردی که دیتان مصرف می کند ممکن است به سندرم سروتونین مبتلا شود که یک وضعیت خطرناک اما نادر است که به دلیل آزاد شدن بیش از حد ناقل عصبی سروتونین ایجاد می شود. اگر داروهای دیگری مصرف می کنید که سطح سروتونین را افزایش می دهند مانند داروهای ضد افسردگی، تریپتان ها یا مواد افیونی، به پزشک میگرن خود اطلاع دهید. علائم و نشانه های سندرم سروتونین شامل تهوع، استفراغ، بی قراری، بی قراری، گیجی، تب، فشار خون بالا و ضربان قلب سریع است.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که ضربان قلب شما را کاهش می دهند مانند مسدود کننده های بتا، به پزشک خود اطلاع دهید.

دی هیدروارگوتامین برای درمان دارویی میگرن

آلکالوئیدهای ارگوت معمولا برای حملات میگرنی متوسط تا شدید استفاده می شود.

آلکالوئیدهای ارگوت به گیرنده های سروتونین، آلفا آدرنرژیک و دوپامین در مغز متصل می شوند. آنها همچنین رگ های خونی را منقبض می کنند و با مهار CGRP التهاب را کاهش می دهند.

ارگوتامین اغلب در ترکیب با کافئین استفاده می شود زیرا کافئین به افزایش جذب دارو کمک می کند و می تواند به سرعت بخشیدن به زمان کار کمک کند. می توان آن را به صورت خوراکی، داخل بینی، زیر جلدی، عضلانی یا مقعدی (به عنوان شیاف) تجویز کرد. ارگوتامین به عنوان احتمالا موثر برای درمان حاد میگرن رتبه بندی شده است.

دی هیدروارگوتامین (DHE) برای درمان حاد میگرن است. DHE را داخل وریدی، داخل بینی، زیر جلدی یا عضلانی تجویز می کنند.

اگر حالت تهوع، درد قفسه سینه، گرفتگی عضلات، بی خوابی، استفراغ و سابقه بیماری قلبی، فشار خون بالا، اختلال عملکرد کبد، دیابت، بیماری عروق محیطی یا سندرم رینود دارید، به پزشک خود اطلاع دهید زیرا معمولاً از مصرف این داروها اجتناب می شود.

اگر آنتی بیوتیک، ضد قارچ یا داروهای HIV مصرف می کنید، به پزشک میگرن خود اطلاع دهید. فردی که آلکالوئیدهای ارگوت مصرف می کند ممکن است به سندرم سروتونین مبتلا شود که یک بیماری خطرناک اما نادر است که در اثر آزاد شدن بیش از حد ناقل عصبی سروتونین ایجاد می شود. اگر داروهای دیگری مصرف می کنید که سطح سروتونین را افزایش می دهند مانند داروهای ضد افسردگی، تریپتان ها، دیتان ها یا مواد افیونی، به پزشک خود اطلاع دهید. علائم و نشانه های سندرم سروتونین شامل تهوع، استفراغ، بی قراری، بی قراری، گیجی، تب، فشار خون بالا و ضربان قلب تند است.

ارگوت را در عرض 24 ساعت پس از تریپتان مصرف نکنید. در افراد مبتلا به میگرن همی پلژیک یا میگرن با هاله ساقه مغز از مصرف خودداری کنید. استفاده از ارگوت 10 بار یا بیشتر در ماه می تواند به سردرد سازگاری دارویی کمک کند.

استروئیدها برای درمان دارویی میگرن

داروهای استروئیدی ممکن است در حین وضعیت میگرن تجویز شوند که به عنوان حمله میگرنی که ۷۲ ساعت یا بیشتر طول می‌کشد نیز شناخته می‌شود. آنها معمولاً پس از آزمایش سایر درمان های حاد استفاده می شوند.

استروئیدها التهاب ناشی از میگرن را کاهش می دهند. دوز ممکن است متفاوت باشد، به این معنی که فرد ممکن است با دوز بالاتر شروع کند و طبق توصیه های پزشک، دوز را هر روز کمی کاهش دهد.

افزایش وزن، مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب، بی قراری، فشار خون بالا، قند خون بالا، تعریق، سرگیجه، سردرد، تورم و موارد دیگر. یک عارضه جانبی نادر نکروز آواسکولار استخوان است.

افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون کنترل نشده، بیماری های قلبی عروقی، سطوح پایین پتاسیم، اختلالات سلامت روان، بیماری های چشمی، در دوران بارداری و موارد دیگر.

مسدودکننده های بتا اثرات تحریک کننده یا فعال کننده هورمونی به نام آدرنالین را مسدود می کنند. آنها ممکن است سیستم عصبی را برای افرادی که مبتلا به میگرن هستند، کمتر تحریک پذیر کنند.

سوزش، سوزش، قرمزی، ترشح از چشم و/یا تاری دید یا دوبینی، بیماری قلبی، آسم، تغییرات قند خون، آسیب شناسی بینی، ضربان قلب آهسته یا نامنظم؛ شرایط قبلی چشم، جراحی یا عفونت؛ از عوارض استفاده همزمان از بتا بلوکرها و سایر داروهای فشار خون است.